Laatste daagjes - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Kim Bol - WaarBenJij.nu Laatste daagjes - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Kim Bol - WaarBenJij.nu

Laatste daagjes

Door: kimdenbol

Blijf op de hoogte en volg Kim

04 Februari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Nog maar een paar daagjes en dan weer terug naar huis... :(

Maar eerst maar even vertellen van de afgelopen weken. Twee weken geleden, op een zaterdag, ben ik samen met Colin en Michelle naar het National Museum of Scotland geweest. Nu ben ik alles behalve een museum fan, maar goed, iedereen zei dat het een heel mooi museum was en ja, toegang was gratisch, dus dan ben je als Nederlander snel overgehaald :) En het was inderdaad ook een heel mooi museum. We zijn niet lang binnen geweest, want intesessant of niet, na een tijdje slenteren en naar dingetjes en bordjes koekeloeren ben je her uiteindelijk ook wel zat. Maar t was echt groooooot, met allemaal verschillende vleugels en weet ik t wat nog meer. Ze hadden ook verschillende tentoonstelling: wetenschap, geschiedenis, aarde, dieren, Schotland en nog heeeel veeel meer. T was best interessant, en vooral de Egypte afdeling was erg koewl. Oja en de miniatuurbootjes :) Ik heb een foto gemaakt van een van de hallen (zie hieronder), dan heb je een beetje een idee waarom het zo'n speciaal museum was, want zo'n beetje iedere gallerij bestond uit zo'n ruimte ;)

Verder eigenlijk niet zo heel veel bijzonders meer gedaan: slapen, eten, naar het centrum en de zoo natuurlijk, en dat was het dan wel weer. Afgelopen maandag hebben we zelf fried Mars bars gemaakt, echt super grappig - en lekker. Ja, nu drijft er wel een beetje chocola in het frituurvet, maar ach, je moet er wat voor over hebben he :p Dinsdag hadden we een verassingsetentje voor Joan en Alister, Colins ouders, die waren toen allebei jarig. Was erg geslaagd: we zaten in het Aziatische resaturant van het Holiday Inn hotel, en t was errug lekker. Michelle moest wel zo nodig iedere keer mijn noodles stelen, maar ach, ik mocht ook haar kip jatten dus ja :p Na afloop kan het keukenpersoneel zelfs Michelle's zelfgebakken taart zingens vanuit de keuken servere, wat erg hilarisch wat omdat niemand volgens mij echt zin had om te moeten zingen xD
Oja, vanaf nu had ik graag al mijn aziatische eten geserveerd inclusief een paar stokjes. Ja ook m'n nasi en rijst graag, geen probleem, ik weet hoe het werkt :p

Gisteren was dan uiteindelijk m'n officiele laatste stagedag... :( T voelde niet zo, misschien omdat ik maandag nog effe langs wip om wat spullen en een taart af te gooien, maar ja... Jo, een m'n begeleiders, kwam nog langs (inclusief 10 weken oud babietje :) ) dus die heb ik nog kunnen bedanken en gedag kunnen zeggen. Heb een grote tas met chocola en koekies en penguin beker van der gekregen, echt suuuuper lief! Enige probleem: ik was al aan t bedenken hoe ik alles thuis ging krijgen, en nu heb ik nog meer om mee te nemen xD Gisteren ook voor de laatste keer de Penguin Parade gekeken, waarop de andere verzorgers zeiden, ajoh, loop gewoon mee, ondanks dat ik geen zoo-kleren aan had. Dus zo gezegt, zo gedaan. Alleen waren er niet veel penguins... alleen Sir Nils Olav besloot dat ie (speciaal voor mij) wel een rondje wilde lopen, en er was ook opvallend veel publiek (natuurlijk ook allemaal speciaal voor mij :p ) waardoor we een grote ronde konden doen. Ik denk, dat als Nils dat van tevoren had geweten, dat ie dus mooi niet was gekomen xD Hij deed er namelijk bijna 20 minuten over, waar een groepje Gentoos er normaal gesproken 5 ofzo over doet :p Maar ja, was dus wel leuk, laatste rondje en dan speciaal met Nils, was echt wel even tof :)

Vandaag nog even naar t centrum geweest in het heeeerlijke Schotse weer (veel wind en wat regen, hier helaas nul punt nul sneeuw). Op een gegeven moment stond ik uit te kijken over Princess Street Gardens, met het oude gedeelte in de verte, in de regen in de wind, en met live Schotse muziek op de achtergrond. Toen was t wel effe slikken, om dan te beseffen dat je dat nu toch echt vaarwel moet zeggen. I felt sad, and yes, it made me cry... Maar goed, kan altijd nog terug komen :) De stad veranderd niet zo snel, en hee, Schotland is nu ook weer niet zo heel ver weg. Toen met de bus weer terug naar huis, waarvan ik van tevoren al wist dat het een hele happening zou worden: Schotland moest namelijk een belangrijke en populaire rugbywedstrijd spelen tegen niemand minder dan Engeland. Als je wil weten hoe dat dan ongeveer voelt qua spanning en concurentie, vergelijk het dan met een voetbalwedstrijd Nederland - Duitsland ;) In ieder geval, de wedstrijd begon om 5 uur, en Kim zat om 4 uur in de bus. En om thuis te komen moet ik langs het stadion waar het gespeeld werd, wat op zijn beurt weer midden in de stad ligt. Stel je dus even voor hoe dat dan gaat: er passen bijna 70.000 man in dat stadion en, dat moet dus allemaal via dezefde (bus)route vanuit het centrum naar dat stadion. Ikke kon mooi zitten en zo dus de hele weg naar buiten kijken, met een big smile op m'n gezicht xD T was echt geweldig om al die mensen te zien. Overigens ook nog nooit zo veel kilts op een dag gezien als vandaag :p Had de wedstrijd graag willen zien, maar ja, tickets waren zo'n 75 pond per stuk, en bovendien was het een week of 4 geleden al uitverkocht. In plaats daarvan maar vanuit m'n bedje live meegekeken via de BBC Iplayer, wat goed te doen was. En ja, natuuurlijk hebben ze verloren, de sukkels, maar goed, had eik ook niet anders verwacht (score was 6-13, dus viel nog mee). En mijn conclusie van vandaag is dat rugby zooooveeel leuker is om te kijken als voetbal xD Ja okee, het lijkt wel een beetje op een extreem grote worstelwedstrijd, maar der zit tenminste in iedere minuut behoorlijk wat actie, en dat kun je van voetbal niet zeggen.

Morgen ga ik eeeindelijk m'n spullen maar eens pakken, en dan hopen dat alles past enzo. 's Avonds gaan we uit eten met Michelle, Colin en ouders, en deze keer naar een Filipijns restaurant. Ben benieuwd... :p Dan maandag worden mn spullen opgehaald en verscheept en ga ik dus nog even langs de zoo om mn afscheidskadootjes uit te delen en iedereen definitief gedag te zeggen - nou ja, de meeste mensen dan, want die avond gaan we nog met aaaalle Penguin-People een hapje eten. En daarna is het echt definitief over en uit, want de dag daarna vlieg ik terug naar Nederland...

Ik heb het hier echt onwijs naar m'n zin gehad, echt super veel aardige mensen leren kennen en ook heel veel leuke dingen gedaan. Ik ben sowieso van plan om een keer terug te gaan, niet alleen naar de zoo en de rest van Edinburgh, maar ook om de rest van Schotland te bezoeken, want het is hier echt super mooi. En iedereen die dan mee wil is bij deze gelijk uitgenodigd ;)

-xxxx-

  • 04 Februari 2012 - 22:10

    Nick:

    Ik weet hoe je je voelt Kim, afscheid nemen is kak. Maar des te leuker als je weer terug komt ;)

    *schrijft zich in voor de Scotland Trip*

    Zie je in Nederland bij de Turk! ;)

  • 05 Februari 2012 - 12:43

    Ma:

    Mooi verslag om afscheid mee te nemen. Sterkte je laatste daagjes. Tot dinsdag! -XXX-

  • 05 Februari 2012 - 16:43

    Meta:

    Jammer voor je Kim dat het voorbij is ;( snel op naar je volgende avontuur!!!!
    Goeie reis en misschien tot zaterdag bij Paul. x m

  • 08 Februari 2012 - 10:28

    Vita:

    Jammer he Kim dat het grote stage-avontuur weer voorbij is :(
    Altijd zo stom om leuke nieuwgemaakte vrienden gedag te zeggen! Maar top dat je het daar zo leuk hebt gehad! En je kan in ieder geval nog schaatsen als je terug bent! Goede reis en zie je snel! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Stage Schotland

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2012

Laatste daagjes

14 Januari 2012

Verassingen en nog wat meer toeristen ;)

11 December 2011

't Is zwart met wit...

26 November 2011

Windkracht veel

29 Oktober 2011

Lekker niksen!
Kim

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 816
Totaal aantal bezoekers 17673

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 06 Februari 2015

Australië!

31 Augustus 2011 - 07 Februari 2012

Stage Schotland

Landen bezocht: