Windkracht veel - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Kim Bol - WaarBenJij.nu Windkracht veel - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Kim Bol - WaarBenJij.nu

Windkracht veel

Door: kimdenbol

Blijf op de hoogte en volg Kim

26 November 2011 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Alweer een maand sinds mijn vorige verslag, en nog steeds niet veel spetterend en denderend nieuws ;) De weekenden spendeer ik de laatste tijd vooral aan het achter m'n computer zitten (want dat doe ik doordeweeks natuurlijk niet zo veel) en lekker lang uitslapen.

Vandaag voor het eerst in tijden weer eens iets ondernomen: ik heb, jawel, een stuk gelopen :p Heb een rondje Cortorphine Hill gedaan, de heuvel waar ook de dierentuin op ligt. Was wel een uitdaging, niet in de eerste plaats vanwege het soms wat modderige en glibberige pad (en Kim had natuurlijk weer geen wandelschoenen aan gedaan), maar ook vanwege de harde wind - wat ik overigens zelf super vind! Het eerste stuk was makkelijk om niet te 'verdwalen', je kunt namelijk tot aan de top het hek van de zoo volgen. Daarna wordt het wat 'leuker': 10 paden om uit te kiezen, en de een nog glibberiger dan de ander. Maar uiteindelijk toch weer beneden gekomen - en zonder te vallen! Jahoee!! Onderweg wat foto's gemaakt van het uitzicht, die kunnen jullie onderaan vinden. Eenmaal weer beneden via de doorgaande weg terug naar huis gelopen. De wind was ondertussen nog iets harder geworden, met als resultaat dat er allemaal blaadjes met 80 km/uur tegen mn gezicht aan vlogen. En ja! Dat doet pijn hoor! Oh, wat heb ik toch een moeilijk leven... ;)

Op stage gaat ook alles goed, weinig verander de laatste weken. Het wordt wat rustig qua bezoekers, maar wat verwacht je anders met temperaturen tussen de 5 en de 10 graden en iedere dag kans op een flinke bui op je hoofd. Ik ga zelf nog vrolijk twee keer per week visjes vullen met krill, en kom daarna lekker stinkend weer thuis. Het leuke aan het vullen is dat ik iedere keer weer wat anders moet proberen, want het werkt allemaal wel, maar het duurt te lang. En heel het idee is dat de dierverzorgers de methode kunnen gebruiken zonder dat het ze (veel) extra tijd kost. Heb ondertussen wel al één van m'n verslagen af, namelijk die van de chick-gewichten. De uitdaging begint echter nu pas: alles moet natuurlijk wel statistisch onderbouwd zijn - en voor de duidelijkheid, ik ben een regelrechte RAMP in statistiek. Nu dus de uitdaging aan Romain, een van de dierenartsen in het park, om mee door het mooie statistiekproces heen te loodsen. Ik wens hem veel succes ;)

Verder dus niet veel bijzonders, maar de 'drukke' tijd gaat nu pas komen. Op 5 december gaan we met alle penguin people een hapje eten, iets wat zij Christmas-dinner noemen, maar wat ik heb omgedoopt tot St. Nicholas-Christmas-Penguin-dinner-evening (vanwege 5-12 of course). De dag erna, 6 december, ga ik naar We Will Rock You, de Queen-musical, waar ik echt onwijs veel zin in heb, en later die week op vrijdag is er Christmas party van de zoo ergens in het centrum van Edinburgh. Maar! Het begint allemaal volgende week vrijdag 2 december - want dan kan ik EIN-DE-LIJK hier de laatste Harry Potter dvd kopen!

Cheers!

PS 1: Nog geen concreet nieuws over de panda's, helaas. Het verblijf is af, China is accoord met alles, en nu is het alleen nog wachten op de slome regering van GB. Overigens was er gister ochtend blijkbaar op het nieuws te horen dat één van de panda's deze week zou komen, en de andere twee weken later. Eh, wat? Dat zou beteken dat Darren (Animal Collection Manager) deze zondag op het vliegtuig zou moeten stappen - en hij heeft nog niks geboekt XD Bovendien is één keer panda's overvliegen vanuit China al duur genoeg, dus dat van die twee weken later slaat echt nergens op. In ieder geval is er dus nog steeds geen definitieve datum. Maar: het wordt waarschijnlijk wel vóór Kerst :)

PS 2: Mijn stagebegeleider Jo heeft afgelopen donderdag een gezond jongetje uitgepoept, die ze Isac hebben gedoopt. Overigens was ze de week ervoor nog gewoon aan het werk XD

  • 06 December 2011 - 20:14

    Jozef Wu:

    Hoi Kim,

    Leuk om te horen dat het goed gaat met je in Edinburgh. Heb je al die zwart-witte jongens gezien????

    Groetjes,

    Jozef

  • 08 Januari 2012 - 15:41

    Stephanie:

    Hmm ja, deze week heeft het hier ook hard gewaaid & geregend. Vooral boven in het land (Groningen&Friesland) zijn al waterrampen geweest. :s

    Ik heb de laatste dvd van HP ook al in huis! :D Great ofcourse.. c:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Stage Schotland

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2012

Laatste daagjes

14 Januari 2012

Verassingen en nog wat meer toeristen ;)

11 December 2011

't Is zwart met wit...

26 November 2011

Windkracht veel

29 Oktober 2011

Lekker niksen!
Kim

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 17675

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 06 Februari 2015

Australië!

31 Augustus 2011 - 07 Februari 2012

Stage Schotland

Landen bezocht: