't Is zwart met wit... - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Kim Bol - WaarBenJij.nu 't Is zwart met wit... - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Kim Bol - WaarBenJij.nu

't Is zwart met wit...

Door: kimdenbol

Blijf op de hoogte en volg Kim

11 December 2011 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

... en nee, tis deze keer geen pinguin, maar een.... jawel, PANDAAAA!!! Vorig weekend over komen vliegen met een speciaal vliegtuig vanuit China en met de nodige toeters en bellen welkom geheten in de zoo. Zo zie je maar weer wat er allemaal in 2 weken kan veranderen. Het ene weekend weet niemand nog wanneer ze komen, het volgende weekend staan ze op de stoep :p
Na ze eerst een weekje te hebben laten wennen mochten vandaag (en morgen ook nog) staff-members en familie en vrienden alvast een kijkje nemen. Vandaag ben ik dus samen met Colin en Michelle naar de zoo geweest, en ja, we hebben ze gezien hoor! Ze waren zwart met wit (ja echt!) en, ja, kleiner dan gedacht. Maar wel heeeeeel cute!! Natuurlijk ook het een en ander aan foto's gemaakt, maar helaas kan ik die nog niet aan jullie laten zien: het management van de zoo heeft morgen een press-release-premiere-dinges, en dus hebben ze ons vriendelijk verzocht 'om toch vooral foto's te maken, maar deze pas dinsdag op internet te plaatsen'. So don't blame me, but the zoo, thank you. Foto's volgen dus nog!

Verder is hier ondertussen de eerste sneeuw alweer gevallen: vorig weekend (het weekend waarin de panda's aankwamen) en gister nacht ook weer. In beide gevallen was het dezelfde dag nog weggesmolten maar goed: sneeuw is sneeuw! En ik ben er al achter dat dat hier nog 'mooiere' taferelen oplevert dan thuis, niet in eerste plaats vanwege de heuvels die Edinburgh omringen, maar vooral doordat de stad zelf een grote heuvel is en ik dus bij iedere helling bang ben om op mn plaat te gaan...

Goed, zoals al eerder vermeld had ik vorige week een druk weekje. Op maandag begonnen we 's avonds met ons pinguin-etentje, wat erg gezellig was - en ook verrassend! Blijkbaar was Sinterklaas ook in Schotland langs gekomen en had hij niet alleen het nodige snoepgoed deze kant opgestuurd, maar ook een aantal kadootjes afgegeven bij de mensen van de penguin-section. Oftewel: ik ben nu een paar pinguin-handschoenen, een pinguin-portemonee en een pinguin-boekje rijker. Erg leuk! ;)
De dag erna, op dinsdag avond, ben ik samen met Joan, Colin's moeder, naar de We Will Rock You musical geweest. En hij was AWESOME!!! Had 'm al een keer in Nederland gezien en wist dus eigenlijk alles al, maar toch - echt su-per-vet. Zou zo nog een keer gaan. Als jullie nog niet geweest zijn, gaan! Vanavond nog! Al weet ik eigenlijk niet of ie eigenlijk nog wel draait in Nederland.... XD En ik wil 'm op dvd, maar natuurlijk komt ie niet uit op dvd, aargh! Tenminste, dat vertelde de WWRY-spullen verkoopster mij. Hmpf, flauw hoor.
Danneee, hadden we vrijdag avond nog: Christmas-party van de zoo. Ook dat was erg gezellig, ze hadden een zaaltje afgehuurd in een cocktail bar (!!!!!). Hahaha :p Naja, heb die avond veel gelachen en verder vooral geluisterd naar de verhalen van de andere. Had t erg naar mn zin. Om 12 uur 's nachts nog een bus vinden was wel effe een uitdaging, maar ook dat is gelukt, dus kortom: geslaagde avond.

Gister ochtend lag er dus sneeuw, zoals gezegt, en aangezien ik wel al 2x naar Arthur's Seat was geweest maar nog niet naar Colton Hill, besloot ik daar heen te gaan. Vanaf die heuvel (echt MIDDEN in het centrum) heb je een goed uizicht over de rest van de stad, dus heb weer een paar foto's gemaakt. En omdat er daarbij geen management over mn nek loopt mee te kijken of ik geen foto's voor dinsdag online zet kan ik die jullie wel gewoon laten zien, want ik daarom dus ook gewoon lekker doe. Puh! :p Ojjaaa!! De week ervoor was ik ook naar het centrum gegaan, en omdat het hier tegen een uur of 4 al aardig donker is heb ik toen ook wat kijk-dit-is-Edinburgh-als-het-niet-meer-zo-licht-buiten-is foto's kunnen maken. En ja, ook die kun je hieronder vinden.

Waaah! De tijd gaat zo snel! Over 2 weken is het all Kerst en over 3 weken Oud&Nieuw en dan 4 weken later ben ik al klaaaaaaaar!!! En dan, euh... ja, gaan we maar weer aan het normale leven beginnen gok ik zo... Maar! Nu nog even niet :p

Dooeeeeiii!!!

  • 13 December 2011 - 14:43

    Tante Riet En Oom Pe:

    Hoi Kim, leuk verslag over de panda's. Ben benieuwd naar de foto's.
    Groetjes van Tante Riet en Oom Peter.

  • 08 Januari 2012 - 15:48

    Stephanie:

    Hmpf, hier heeft het helemaal niet gesneeuwd. :'( En ook niet hard genoeg gevroren zodat we konden schaatsen. :( Helaas..

    Foto's zien er leuk uit! Vooral die van de Panda! <3 Kei cute. :3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Stage Schotland

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2012

Laatste daagjes

14 Januari 2012

Verassingen en nog wat meer toeristen ;)

11 December 2011

't Is zwart met wit...

26 November 2011

Windkracht veel

29 Oktober 2011

Lekker niksen!
Kim

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 17676

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 06 Februari 2015

Australië!

31 Augustus 2011 - 07 Februari 2012

Stage Schotland

Landen bezocht: