Weekend! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Kim Bol - WaarBenJij.nu Weekend! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Kim Bol - WaarBenJij.nu

Weekend!

Door: kimdenbol

Blijf op de hoogte en volg Kim

17 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Jaja, ik heb weekend! Net als de meesten anderen (tenzij je natuurlijk in de Intertoys werkt :p) En moet zeggen: was er wel aan toe.

Heb natuurlijk vorige week ook al weekend gehad, na het weekje pinguins voeren. Ben toen op zaterdag naar Arthur's Seat geweest, een rots/heuvel midden in de stad. Van daar heb je een onwijs mooi uitzicht over de hele stad. Natuurlijk will ik jullie graag foto's laten zien - maar m'n camera was leeg dus er zijn nog helemaal geen foto's gemaakt... Ik ben nog wel van plan een keer terug te gaan, dus zal dan zorgen dat m'n camera wel is opgeladen.

Die zondag was natuurlijk de mooiste dag van het jaar, namelijk mijn verjaardag! Whooeehooee!! Allemaal nog bedankt voor de kaarten en smsjes, erg lief! Heb m'n verjaardag 'gevierd' met een aantal toeristiche attracties hier in de buurt. Lesley, een van de pinguin-people, en haar man Scott hebben me de hele dag op sleeptouw genomen. Eerst zijn we naar Dounde Castle geweest (voor de freaks onder ons: daar is Monty Python gefilmd, en ook Ivanhoe of hoe je dat ook mag schrijven). Wat er nou verder zo bijzonder is aan dat kasteel is eigenlijk niet zo uit te leggen - voor is het gewoon een kasteel als alle andere, maar het zal ook wel weer zo z'n geschiedenis hebben (en Lesley zal het me vast ook allemaal wel verteld hebben... ;)). We hadden in ieder geval een audioguide bij, waarin ze over de verschillende ruimtes in het kasteel vertelden. Het leuke van de guide was ook dat ze je stukjes van Monty Python lieten horen op de plaatsen waar dat was gefilmd. Erg hilarisch! Wat we ook bij hadden waren de befaamde kokosnoten... whahahaa!!! En ja, we hebben paardje gespeeld XD (mensen die de film niet hebben gezien, snappen hier dus echt niks van... :p) Na Doune Castle zijn we naar het Wallace Monument gegaan. Dit is een toren die is gebouwd als herdenking aan William Wallace, een of andere belangrijke Schot die vroeger heeft gestreden voor de onafhankelijkheid van Schotland (of zoiets, voor meer details verwijs is u allen vriendelijk door naar Wikipedia). Wat meer mensen iets zal zeggen is misschien dat de film Braveheart op deze meneer is gebaseerd, en dat Mel Gibson de rol van Wallace daarin vertolkt. Het uitzicht vanaf de toren was in ieder geval schitterend. Helaas was het niet zulk mooi weer, dus kon je niet zo ver kijken. Ook waaide het onwijs hard, zodat je boven bijna van de toren werd geblazen. Heb maar geen foto's gemaakt uit angst dat m'n camera dat niet zo overleven... Die zondag avond ben ik ook nog uit eten geweest met de Penguin-Section en een paar andere mensen, wat erg gezellig was. Ik heb van hun de film Monty Python voor m'n verjaardag gehad, dus nu kan ik zelf allemaal terug kijken waar ik allemaal heb gelopen :)

Die maandag begon mijn eerste kantoor-week... Whaaah, wennen! Na de eerste dag keek ik helemaal scheel van het continue naar een computerscherm staren... Ik had het niet gedacht, maar stiekum is het nog best wel leuk werk om data in te voeren die zo'n 15 jaar geleden (of nog langer geleden) is verzameld en opgeschreven. Je hebt regelmatig WTF momentjes, als je er achter komt dat driekwart van de kuiken vóór het 1e jaar het loodje legt, of als volgende de data bij de ouders toch echt twee mannentjes zijn. Al met al is het nog best wel veel werk om alles in te voeren en ook nog wel een gepuzzel af en toe, maar tot nu toe vind ik het nog wel leuk om te doen - en het houd je gegarandeerd even bezig ;)

Dat heb ik dus de hele week gedaan. 's Avonds niet veel meer gecomputerd, zoals ik anders wel zou doen, gewoonweg omdat 9 uur achter elkaar naar een scherm kijken wel voldoende is voor één dag. In plaats daar van wel veel gelezen, met als resultaat dat ik vandaag maar eens de stad in moet gaan om te kijken of ik nog ergens goedkope, nieuwe boeken kan scoren. Verder niet veel plannen voor dit weekend, vandaag een beetje niksen en morgen met Michelle en Colin naar een plaatsje op de grens met Engeland, waar we naar een autoshow gaan (Colin is gek op auto's...). En daarna, op maandag, terug naar de computer!

Oh voor degenen tegen wie ik dat nog niet gezegd had: er komen panda's naar de Zoo! PANDAAAAS!!! Die echte, grote, schattige zwart-met-witte beren! En nog tijdens mijn stage! YEAH!!!

  • 17 September 2011 - 12:27

    Denise:

    Blij dat het je allemaal zo goed vergaat. Oh en Braceheart is ook een aanrader, zou m echt gaan kijken als ik jou was!! Super goede film! En dan weet je ook waar je nou precies geweest bent. Zodra de panda's er zijn verwacht ik meer foto's !! =)

  • 17 September 2011 - 12:28

    Denise:

    En dan bedoel ik natuurlijk 'BraVeheart' XD

  • 17 September 2011 - 14:14

    Ma:

    Wat een verhaal weer! Leuke foto's ook. Zo is deze stage ook nog goed voor je geschiedeniskennis. Weet je trouwens dat je van de arbodienst niet zo lang achter een computer mag zitten??? Net als autorijden ...... 2 uur en dan een kwartier rust ;) Geef maar door aan je stagebegeleiders.
    Geniet van alles! Liefs -XXX-

  • 30 September 2011 - 14:22

    Anouk:

    Kimmiiee!

    Wat een leuke verhalen.. En idd ik snap helemala nks van dat Monty Pyton stuk haha.. Wat is in godsnaam paardje spelen? haha.. Maar beter dat het data verwerken je een beetje bevalt.. Ook leuk dat je al foto's geplaatst hebt:P Dan heb ik tocfh een beetje een idee hoe je daar erbij zit :P Cant wait till your next story..

    xx

  • 08 Januari 2012 - 15:28

    Stephanie:

    Kei cute lijken Panda's me.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Stage Schotland

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2012

Laatste daagjes

14 Januari 2012

Verassingen en nog wat meer toeristen ;)

11 December 2011

't Is zwart met wit...

26 November 2011

Windkracht veel

29 Oktober 2011

Lekker niksen!
Kim

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 17698

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 06 Februari 2015

Australië!

31 Augustus 2011 - 07 Februari 2012

Stage Schotland

Landen bezocht: