I completlely blame the internet... - Reisverslag uit Saint Kilda, Australië van Kim Bol - WaarBenJij.nu I completlely blame the internet... - Reisverslag uit Saint Kilda, Australië van Kim Bol - WaarBenJij.nu

I completlely blame the internet...

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

26 Maart 2014 | Australië, Saint Kilda

... voor het niet eerder posten van een verslag. We zaten t/m gisteravond zonder, maar nu is het gefikst en dus kan ik jullie nu allemaal gaan vertellen wat verschrikkelijk het is hier in Australië. Niet dus!

Laten we eens beginnen met zeggen dat alles en iedereen hier ontzettend relaxed is. Natuurlijk heb je ook hier altijd wel een paar heethoofden, maar over het algemeen is iedereen super vriendelijk en behulpzaam. Palmboompjes langs het stand, beetje wind, aangenaam temperatuurtje, kaketoes en lori's die over en weer vliegen... Je zou het bijna vakantie kunnen noemen. Wat het in mijn geval ook nog steeds is. Het vinden van werk hier is een stuk moeilijker dan ik had gedacht en wel iets waar ik me van tevoren in vergist heb. Als je geen eisen hebt is het makkelijk, maar dan kom je in de outback terecht en draai je nachtdiensten ofzo. Ik had gedacht dat er op z'n minst wel werk moest zijn te vinden in de horeca, en dat zou me makkelijk zijn gelukt als ik een koksdiploma had gehad. Verder valt het vies tegen... Dus nog geen werk voor Kimmie. Maar! Volgende week gesprek in de dierentuin voor een mogelijke stage daar! Het brengt geen geld in het laatje maar t is veel meer dan ik had durven hopen, en ook voor mogelijk heb gehouden, dus ik ben blij blij blij! Wie wat waar waarom precies weet ik nog niet - weet überhaupt nog niet zeker of het sowieso wel doorgaat, maar we gaan het beleven.

Wat heb ik dan wel gedaan al die tijd? Nou gewoon... Vakantie houden! Lekker twee maanden lang luieren op het strand, toeristje uithangen in het centrum en de rest van Melbourne onveilig maken met de tram. Oja, en huisvrouwtje spelen. Bas werkt tenslotte hele dagen en tsjah, íemand moet het toch doen... Maar thuis zijn is geen straf hoor! Ons appartementje ligt echt 50m van het strand af, en naast het stand ligt in beide richtingen een wandelpad / boulevard, dus als het lekker weer is ga ik gewoon een stuk lopen. Of gewoon in de zon bakken natuurlijk. Ook iets wat ik onderschat heb: een uurtje lopen zonder jezelf in te smeren resulteert gegarandeerd in een verbrande kop, en dat lukt je zelfs binnen twee uur als het zwaar bewolkt is. "Gat in de Ozonlaag hangt vooral boven Australië - yeah sure..." Yeah sure indeed, want het is waar. Factor 30 voor de win!

Wat staat er allemaal nog op de planning? Nou, laten we eens beginnen met dat gesprek in de dierentuin volgende week. Daarnaast is betaald werk vinden ook geen overbodige luxe. Verder gaan we eind april alweer op vakantie (ja echt, ik ga OP VAKANTIE, hehehehe...) alleen weet ik niet waar naar toe. Verrassing van Bas! Maar moet vast goed zijn ;)Verder heb ik als doelen onder andere een betaalbare kapper vinden, de bibliotheek plunderen en hopen dat de pakketjesdienst hier iets harder gaat werken. Daarnaast moet er natuurlijk nog het nodige 'wild' gespot worden: koala's, kangoeroes, emoe's, haaien en natuurlijk vogelbekdieren. Dat laatste kan overigens gewoon in de rivier hier in de stad - als je geluk hebt...

Dat was t voor nu! See ya!


  • 26 Maart 2014 - 12:03

    Meta:

    Hai Kim,

    Fijn weer wat van je te horen. Volgens mij is het geen straf om daar te wonen?!
    Waar kan ik privé berichtjes naar toe sturen? Wacht op je volgende verslag

    Groetjes ook aan Bas,

    Liefs Koos en Meta
    E

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 17652

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 06 Februari 2015

Australië!

31 Augustus 2011 - 07 Februari 2012

Stage Schotland

Landen bezocht: