Lekker niksen! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Kim Bol - WaarBenJij.nu Lekker niksen! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Kim Bol - WaarBenJij.nu

Lekker niksen!

Door: kimdenbol

Blijf op de hoogte en volg Kim

29 Oktober 2011 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Alweer een tijdje niks van me laten horen, dus hier maar weer even een update...

Sinds de laatste keer niet veel bijzonders meer gedaan. Doordeweeks: kantoor. Weekend: niks bijzonders (vandaar de titel van dit verhaal ;)). Eigenlijk dus een heel normaal leventje hierzo!

Het werk in de zoo is eindelijk wel anders: na bijna 2 maanden aan data invoeren kan ik nu eindelijk met mijn twee databases aan de slag! Heb voor de gein even gekeken hoeveel pagina's aan papier ik nodig zou hebben als ik alles uit zou printen - voor de ene zo'n 250 pagina's en de andere bijna 300... Dat uitprinten doen we dus maar even niet ;) Ook hebben ze een ander karweitje voor me verzonnen: de Rockies (Rotsspringers, ook pinguins) eten nu vooral sprot (kleine visjes), maar die moeten eigenlijk over op krill (kleine kreeftjes). Alleen als je ze zo'n krilletje voor hun snufferd houdt kijken ze de andere kant op - het ziet er tenslotte niet uit als vis 'en dus is het niet eetbaar'... Omdat ze toch een x hoeveelheid aan krill per week binnen moeten krijgen, mag Kim nu dus twee keer in de week vis vullen met krill. En hoe doe je dat? Nou, je gooit de krill in een blender, gooit er wat water bij en maakt hier een mooie roze milkshake van. Dan maak je met een mes een gat in de vis en dan vul je heel z'n buik op met aardbeimilkshake - want zo ziet het er echt uit :p Heb helaas alleen nog niemand zo ver kunnen krijgen om er van te proeven... Anyway, het resultaat is dus dat de Rockies hun gewenste hoeveelheid krill binnenkrijgen - en Kim ruikt weer heerlijk twee dagen in de week naar vis :)

Twee weken geleden ben ik naar het Deep Sea Aquarium geweest, niet ver buiten Edinburgh - met de trein overigens ;) Het aquarium viel erg tegen, maar gelukkig was ik hier wel voor gewaarschuwd. Binnen een uur stond ik al weer buiten. Het is wel mooi, maar dus niet dat ik daar nog een keer dik 10 pond aan uit ga geven... Wel was het plaatsje, North Queensferry, heeeeerlijk rustig in vergelijking met Edinburgh, en dus heb ik daar nog wat rondgesjokt. N.Q. ligt aan de andere kant van de River Forth, en het aquarium ligt vlak langs de (in mijn ogen) spectaculaire spoorbrug. Zie foto's ;) Overigens schijnt de autobrug over die rivier (rechts op de foto) maar een gevaarlijk ding te zijn: de Loch Ness gids uit het vorige verhaaltje vertelde al dat de kabels van die brug langzaam aan het scheuren en rafelen zijn, en ik heb al van verschillende kanten bevestigingen van dat verhaal gehoord... Wachten dus totdat ie een keertje in de rivier stort. En tis een behoorlijk lange brug, dus dat zou ook een behoorlijk aantal auto's betekenen...

Verder niet veel uitgevreten de afgelopen weken. Vorige week had ik het rijk alleen, omdat Colin en Michelle in HongKong zaten bij Michelle's familie, en de katten zaten tijdelijk bij Colin's ouders. Afgelopen weekend heeft Joan, Colin's moeder, me meegenomen op een wandeling door Edinburgh - maar dan wel de groene en stille delen. Dat was wel even lekker, om niet continu omringd te zijn door gebouwen. Vandaag ben ik (eindelijk) naar de Botanische tuin geweest, en dat was ook wel even mooi om daar te zijn.

Dat was het voor nu wel weer! Heb geen spectaculaire plannen voor de nabije toekomst, dus wanneer het volgende bericht komt - geen flauw idee. Jullie zien het vanzelf wel :)

  • 30 Oktober 2011 - 14:13

    Mams:

    Goed zo Kimmetje! Kleine moeite en wij weer veel leesplezier, toch? -XXX+

  • 21 November 2011 - 16:08

    Anouk De Groot:

    COoole foto's trouwens kim!!

  • 08 Januari 2012 - 15:37

    Stephanie:

    Mooie foto's! & was het de eerste keer niet... hmm.. raar, vies om die 'Aardbeien Milkshake' te maken? xd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Stage Schotland

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2012

Laatste daagjes

14 Januari 2012

Verassingen en nog wat meer toeristen ;)

11 December 2011

't Is zwart met wit...

26 November 2011

Windkracht veel

29 Oktober 2011

Lekker niksen!
Kim

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 17664

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 06 Februari 2015

Australië!

31 Augustus 2011 - 07 Februari 2012

Stage Schotland

Landen bezocht: