Toeristje spelen - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Kim Bol - WaarBenJij.nu Toeristje spelen - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Kim Bol - WaarBenJij.nu

Toeristje spelen

Door: kimdenbol

Blijf op de hoogte en volg Kim

02 Oktober 2011 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Loooo!

Hier maar weer even een updat van mijn tijdelijke nieuwe leven. Allereerst maar het doordeweekse leven: dat is over het algemeen genomen niet zo veel veranderd. Iets met dierentuin, pinguins en een computer ;) Verder lees ik veel boeken (ben ondertussen aan m'n vierde begonnen) en speel ik veel Sims Middeleeuwen - en ja, dat is kaai leuk!

In het weekend probeer ik iedere keer wel ergens heen te gaan en iets te doen. Sinds mijn laatste verslag wel het een en ander te melden van mijn weekend avonturen, dus: zie het verslag hieronder :p

De zondag na m'n laatste verslag samen met Michelle en Colin + Colin's ouders naar een autoshow geweest. Ja, je leest het goed: ik en auto's. Het was een 'show' (lees: uitgestalde auto's in de modder) voor vooral oude auto's, en Colin stond er met z'n rooie Porsch uit 1979 ofzo. Kan me het jaar niet meer herinneren... In ieder geval, t was wel grappig en een keer wat anders. Overigens heb ik een vet koele Monstertruck gespot - zie foto's ;)

De zaterdag erop terug naar Arthur's Seat geweest, zodat ik de foto's kon maken die ik jullie nog had beloofd. Het was kei mooi weer, dus heb zelfs nog betere foto's kunnen maken dan wanneer ik ze de vorige keer had gemaakt. Uitzicht was echt gewedig, en heerlijk warm in de zon.

De dag erna niet veel gedaan, behalve gekeken naar het opblazen van 3 oude flats. Hoe dat eruit zag? Nou, zo: http://www.youtube.com/watch?v=iUgCSs4XJ4E Zelf niet van zo dichtbij meegemaakt, maar toch bleef het vet om te zien.

Daarna, de week erop op zaterdag (gisteren dus), toerist eerste klas gespeeld. Ik heb namelijk een bezoekje gebracht aan, jawel... Loch Ness! Ach ja, je bent toch in Schotland he, dus dan moet je daar ook geweest zijn. We vertrokken om 08.00 's ochtends (bleeeh, moest kei vroeg m'n bed uit) en kwamen 12 uur later weer terug. Het meer zelf is niet zo bijzonder, gewoon een meer tussen de bergen - en natuurlijk regende het toen wij op de boot zaten. De reis zelf was echter geweldig, en alleen daarvoor zou ik nog wel een keer terug willen gaan. De Highlands zijn zo anders dan alles wat ik tot nu toe gezien heb, echt super mooi. Ik hou ervan :) Helaas niet zo veel foto's kunnen maken als dat ik zou willen, omdat de gids nou eenmaal niet iedere 5 minuten kon stoppen, en foto's maken vanuit een rijdende bus gaat niet zo goed, vooral niet door de weerspiegeling van de ruiten. De gids zelf was echt geweldig, een Schot eerste klas - rood haar, kilt en whiskeyfan. Hij heeft de hele weg door lopen vertellen over van alles en nog wat: Braveheart, Rob Roy, Harry Potter, whiskey enz enz. Niet alleen bracht ie het heel leuk, hij was ook nog eens enorm schor (al aan het begin van de rit), dus hebben we de hele weg lang naar een man zonder stem zitten luisteren. Al met al gisteren zo'n 530 kilometer gereisd door een schitterend landschap, echt een aanrader. Helaas geen spoor van Nessie...

Oh, en Schotland heeft gisteren in DE wedstrijd van de eeuw verloren met rugby van Engeland... de sukkels...

  • 02 Oktober 2011 - 18:16

    Ma:

    Wat een leuk verhaal weer:) Das toch jammer ;( dat je geen foto's van het monster hebt kunnen nemen ... misschien de volgende keer dan maar.
    Hoe is het met je Schots? Versta en spreek je het al goed? -XXX-

  • 02 Oktober 2011 - 19:33

    De Buufjes:

    leuk om weer effe te lezen van al je verre belevenissen....alles goed daar?
    Leuke foto's ook zeg ...oke geen foto's van het monster da doe je dan maar als je weer thuis bent een monster op de foto zetten, monsters zat hierzo
    nou groetjes weer vanuit het geweldige en vooral het zonnige Zuilichem ;-)


  • 11 Oktober 2011 - 16:49

    Anouk:

    Hiii Kimmie!!

    Net loch nessie gemist? Aa wat jmmr nou haha :P Maar in de weekenden vermaak je je daar dus ook wel? Gelukkig maar! zullen we eens skypen?

    xx

  • 11 Oktober 2011 - 16:50

    Anouk:

    mooie panorama foto's btw!

  • 12 Oktober 2011 - 14:43

    Tante Riet En Oom Pe:

    Hoi Kim,
    We hoorden van het thuisfront dat je het goed naar je zin heb in Schotland.
    Gelukkig, dan gaat de tijd ook sneller.
    We blijven je reisverslagen met veel interesse lezen en genieten er van.
    Tijdens je reis naar Nessie regende het las ik.
    Nou, troost je, hier is het niet veel beter.
    Het ga je goed en af en teo sturen we een e-mail.
    Groetjes van Tante Riet en Oom Peter.

  • 08 Januari 2012 - 15:32

    Stephanie:

    -De sims middeleeuwen wil ik ook nog! :D
    -M'n broertje zou dat ook wel willen, -naar een autoshow gaan. :P
    -Mooi uitzicht!

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Stage Schotland

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2012

Laatste daagjes

14 Januari 2012

Verassingen en nog wat meer toeristen ;)

11 December 2011

't Is zwart met wit...

26 November 2011

Windkracht veel

29 Oktober 2011

Lekker niksen!
Kim

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 17655

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 06 Februari 2015

Australië!

31 Augustus 2011 - 07 Februari 2012

Stage Schotland

Landen bezocht: