Pinguins! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Kim Bol - WaarBenJij.nu Pinguins! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Kim Bol - WaarBenJij.nu

Pinguins!

Door: kimdenbol

Blijf op de hoogte en volg Kim

07 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Zoo, alweer halverwege m'n eerste weekje! En wat ik deze week vooral gezien heb? Iedere dag zo'n 200 piguins en honderden kilo's vis...

Zondag nog niet gewerkt, wel gebbq't bij vrienden van Colin en Michelle, was erg gezellig en ook erg internationaal. Ik uit NL, Michelle uit Hongkong, de vrouw bij wie we waren uit Rusland, en dan nog wat uit Pakistan, Italie en Japan ofzo ;) 's Avonds was er vuurwerk vanaf het kasteel, en iedereen zei dat je dat echt gezien MOET hebben omdat het erg spectaculair is. Dus daar ben ik toen naar toe gegaan, en het was zeker de moeite waard. Vooral ook goed te zien, omdat het kasteel boven de stad uittorent. Enorm druk trouwens ook: ik denk dat half Edinburgh er was en de stad heeft een half miljoen inwoners... Het mooiste was dan ook toen iedereen weer naar huis ging en de voetgangers even het complete straatbeeld overheersten. Minder leuk was dat de bussen hier ook last van hadden, plus dat heel veel van die mensen ook graag met de bus naar huis wilden. Eerst dus een half uur gelopen richting huis voordat er uiteindelijk een bus kwam die wel wilde stoppen, en die me uiteindelijk in de buurt van m'n huisje heeft gebracht.

Maandag begonnen met stage op de Penguin section. Kei aardige mensen, en heeeeeeel veeeeeeeeeeeel vis en pinguins. 's Ochtends beginnen met voeren, dan vis uitsorteren voor de volgende dag, nog meer voeren, schoonmaken en als afsluiting weer voeren. Echt niet normaal wat zo'n pinguin naar binnen werkt. De Gentoo's zijn ongeveer kniehoog, en die eten per keer zo'n 4 a 5 vissen van zo'n 20cm lang (Blue whiting voor de geïnteresseerden onder ons). Geen wonder dus dat je per dag ongeveer 200 kg aan vis nodig hebt... Overigens schijten pinguins ook onwijs veel. en dat komt dan ook echt als een kanon uit hun achterste gespoten, wat resulteerd in mooie witte strepen op de grond. Ook heb ik meegelopen met de Penguin Parade, wat erg grappig is om te doen. Al die waggelende pinguins voor je, echt super leuk om te zien. Foto's komen (misschien) nog. Ma, toen wij er waren waren het er 2, maar vandaag waren er 3 King penguins en een stuk of 15 gentoo's, dus het publiek werd beloond voor het feit dat ze de regen hadden getrotseerd. Overigens regent hier niet zo vaak als iedereen schijnt te denken. Af en toe een buitje en vaak alleen maar motregen, maar misschien dat de echte buien nog moeten komen.

In ieder geval stink ik iedere dag als ik thuis kom heeeeerlijk naar vis :) Iedere dag doe je ongeveer hetzelfde, maar dat is normaal als dierverzorger. Trouwens is het verschrikkelijk werk om uit te vissen (letterlijk!) welke pinguins medicijnen moeten: per slot van rekening zien ze er allemaal hetzelfde uit, en de enige manieren om ze te verkennen is aan de gekleurde bandjes om hun linker of rechter flippen (die bandjes zijn gemaakt van strijkkralen!! XD). Er gaan binnenkort 20 dieren naar China, dus nu staan er nog meer dieren op de medicijnlijst als anders, en bovendien krijgen ook nog niet eens allemaal dezelfde medicijnen. Dusss... daar sta je dan, met zo'n 30 pinguins voor je die allemaal een vissie willen... Maar het is leuk werk, vooral om te zien hoe ze zo'n hele vis in één keer naar binnen werken. Ook geeft het een leuk resultaat als je met een lege emmer het verblijf in loopt: dan krijg je zo'n 50 waggelende pinguins achter je aan die allemaal denken dat ze eten krijgen.

Tot slot: pinguins kunnen bijten. En hard ook. Dat heb ik ook al mogen ondervinden ;)

• 07 September 2011 - 19:50

Ma:

Hoi Kim!
    Erg leuk om over je pinquin-avonturen te lezen. Ga zo door. Vermaak je je 's-avonds ook een beetje? Of lig je lekker vroeg in je bedje? We zijn trots op je! Dikke kus X

• 08 September 2011 - 22:10

-XXX-

• 09 September 2011 - 14:08

Evie:

Hey Kim!

Klinkt allemaal super leuk! En als ze nog wat hulp nodig hebben om visjes te sorteren dan hoor ik het wel haha (die blauwe weiting is lelijk he haha )
    Nog heel veel plezier daar en ik zal je verhaaltjes volgen

Xx Evie

• 09 September 2011 - 19:50

Meta:

Hai Kimmetje met veel plezier lees ik je verslagen.Leuk te zien dat je volgens mij al aardig je draai hebt gevonden.
    Knuffel van uit Goes oh ja we drinken zondag wel een borrel op je verjaardag :) proost Liefs Meta en Koos

• 11 September 2011 - 14:17

De Buufjes:

hey Kim
    van harte gefeliciteerd met je verjaardag...
    Leuk om je verslagjes te lezen en vooral foto's te kijken.
    Vooral je nieuwe profielfoto is leuk!
    (alleen die broek al staat je geweldig...)
    we hopen dat je toch een leuke verjaardag hebt vandaag (de kado's had je toch al binnen...)
    groetjes van ons vanuit de burchtstraat

Bert Rianne Mika en Senna

• 08 Januari 2012 - 15:25

Stephanie:

HAHAHA, 'Overigens schijten pinguins ook onwijs veel. en dat komt dan ook echt als een kanon uit hun achterste gespoten, wat resulteerd in mooie witte strepen op de grond. '

xD