Het avontuur dat links rijden heet e.a. verhalen - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Kim Bol - WaarBenJij.nu Het avontuur dat links rijden heet e.a. verhalen - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Kim Bol - WaarBenJij.nu

Het avontuur dat links rijden heet e.a. verhalen

Door: kimdenbol

Blijf op de hoogte en volg Kim

03 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Nou we zijn er hoor! Na zo'n 16 uur op de boot aangekomen in Newcastle, en toen begon het grote avontuur pas echt. Want - en dat is natuurlijk nieuw voor jullie allemaal - ZE RIJDEN HIER AAN DE VERKEERDE KANT VAN DE WEG!!! Dat was natuurlijk wel even wennen voor mijn mamsie in het begin, en het feit dat je gelijk een paar mooie rotondes hebt en ze aan de weg aan het werk zijn draagt niet echt bij aan het ontspannen in de auto zitten. Uiteindelijk op de 'highway' aangekomen - en dat is hier echt vreemd. Niet alleen rijden ze hier links, ze hebben ook gewoon zo maar even een zijweg waar dan een tractor vandaan de weg op kan draaien. OP de snelweg! Overigens zijn de snelheden hier ook anders: in het begin constant 70 gereden, want ja, dat staat nou eenmaal op de bordjes, totdat we er uiteindelik (15 minuten later) achter kwamen dat dat miles/hour zijn en we dus gewoon 120 mochten... :)

Na ongeveer 3 uur rijden in Edinburgh aangekomen en het huisje gevonden. Ik woon vanaf nu in een klein appartementje in een rustige wijk, op ongeveer 15 minuten lopen van de zoo. Ik woon in huis bij Colin en Michelle, twee onwijs aardige mensen. Verder heb ik gezelschap van twee bengaalse katten, Tigger en Nala (en laatstgenoemde is pas 3 maanden, echt heeeel schattig).

Donderdag middag gelijk maar een beetje de stad verkend. Op de bus (dubbeldekkker!! Whoohooo!!) gestapt en naar het centrum gereden. De bussen hier zijn vet chill, ze komen zo'n beetje iedere minuut ;) Eenmaal in het centrum zijn we het park ingegaan, en daarvandaan omhoog gelopen langs het kasteel. Hierna zijn we over de Royal Mile gelopen, de bekendste straat in Edinburgh. Aan deze straat zit om de 5 meter een touristisch winkeltje waar je kilts, whiskey en tweet kunt kopen. Hierna weer teruggegaan en wat rondgesjokt tussen de winkels, en toen weer terug naar het huisje.

Gister hebben ma en ik de zoo bezocht. Ik had een afspraak gemaakt met Lynda, een van mijn begeleiders, en zij heeft me een en ander uitgelegd en voorgesteld aan verschillende andere mensen van wie ik allemaal de naam alweer ben vergeten. Hierna hebben ma de dierentuin verder bekeken. Die is behoorlijk groot, en ze hebben er echt van alles en nog wat rondhuppelen, waaronder een hele horde grijze eekhoorns. Overigens ligt de dierentuin op de helling van een heuvel, die ook behoorlijk stijl is. Bovenaan heb je wel een schitterend uitzicht over een groot deel van de stad; verder kun je ook de zee en de heuvels aan de rand van de stad zien, en ook Arthur's Seat, een oude vulkaan midden in de stad waar volgens de legende King Arthur woonde. Die middag ook de beroemde Pinguin Pararde gezien, waarbij acht verzorgers twee hele pinguins het 'parcours' lieten lopen. En daar komt dan driekwart van de dierentuin op af. Maar 't was wel grappig om te zien.

Vandaag niet veel gedaan, vanochtend nog een rondje door de wijk heen gelopen. Ma wilde vroeg weg, omdat ze nu niemand had om de bordjes voor haar te lezen (op momeny van schrijven is ze al aangekomen bij de boot, dus alles is goed gegaan :) ). Ikzelf heb me gewaagd aan het avontuur in de supermarkt: die winkel alleen is al bijna net zo groot als half Zuilichem en heeft nog twee verdiepingen ook. Morgen wilde ik naar Arthur's Seat gaan, maar de plannen zijn geweizigd: ik ben uitgenodigd voor de BBQ van Colin en een van zijn vrienden, dus ga me de hele middag volvreten en misschien ook nog proberen wat mensen te leren kennen ;)

En dan maandag! Want dat is DE grote dag, het begin van m'n stage! De eerste week mag ik meehelpen op de Pinguins section met de dierverzorgers, omdat allebei m'n begeleiders niet aanwezig zijn (de een is op vakantie en de ander is (lettelijk) dikzwanger). Ze hebben al door laten schemeren dat ik heeeeerlijk ga stinken naar vis en pinguin, en ook dat ik mee mag/moet helpen met de parade, dus ik ben benieuwd... Tigger en Nala gaan in ieder geval heeel veeeeel van me houden XD

Ik hou jullie op de hoogte!

  • 04 September 2011 - 13:28

    Je Moeder + Erik:

    Jammer van die foto! Had je geen mooiere foto? Kunnen we de rest van de foto's ook nog ergens terugzien?
    -XXX-

  • 04 September 2011 - 14:48

    Nick:

    Toch niet een hele horde grijze eekhoorns! Edinburgh Zoo is echt heel gaaf dan XD. Enjoy the bbq today en vreet ze. Oh de surprise party bij Denise was cool. Ze had niets in de gaten, maar vond 't wel vreemd dat er zoveel hamburgers in de vriezer zaten =P

  • 04 September 2011 - 15:06

    Katja:

    Hey, leuk te horen dat alles goed afgelopen is en jij veilig in Scotland and Ellis veilig weer terug in Zuilichem zit :-))
    Veel sterkte voor morgen.

  • 13 December 2011 - 18:18

    Stephanie:

    Lijkt me ook wel leuk zo'n pinguïnparade!

    && Nala is echt mooi! :o #Foto

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Stage Schotland

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2012

Laatste daagjes

14 Januari 2012

Verassingen en nog wat meer toeristen ;)

11 December 2011

't Is zwart met wit...

26 November 2011

Windkracht veel

29 Oktober 2011

Lekker niksen!
Kim

Actief sinds 29 Aug. 2011
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 17655

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 06 Februari 2015

Australië!

31 Augustus 2011 - 07 Februari 2012

Stage Schotland

Landen bezocht: